המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2009

ארכיון כתבות 2009

תאריך: 19/08/2009

57.6% מציבור הצרכנים מעדיף לשלם סכום נוסף של כסף,  ולטוס בחברת תעופה שנתיבי הטיסה שלה לא עוברים  מעל מדינה עוינת.
 
כאשר חברות תעופה ישראליות כגון אל על, ארקיע וישראייר מפעילות טיסות לחו"ל, נתיבי  הטיסה מושפעים מכך שהטיסות לא עוברות מעל מדינות  אשר איתן אין למדינת ישראל יחסים .
על רקע התרעות המסע של משרד הביטחון, בדקה המועצה לצרכנות את  מודעות הציבור לנושא.
 
מבדיקת המועצה לצרכנות באתרי חברות תעופה זרות,  עלה כי רבות מהן מפעילות קווי תעופה העוברים מעל מדינות עוינות. לאור ממצאים אלה,  בקשה המועצה לברר האם ציבור הצרכנים בישראל מודע למצב זה, והאם מידע זה היה משפיע על החלטתו להעדיף חברת תעופה ישראלית על פני חברה זרה.

מסקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות  באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בחודש אוגוסט 2009, בקרב מדגם ארצי מייצג של 500 נשאלים, נמצא כי מעל 51% מהנשאלים לא ידעו כי חברות תעופה זרות, המפעילות קווי תעופה לישראל או ממנה (בטיסות המשך) עוברות מעל מדינות עוינות.
 
עוד עולה מהסקר כי כ 54% ציינו כי העובדה שנתיב הטיסה של חברת תעופה הטסה לישראל או ממנה, עובר מעל מדינה עוינת, הייתה משפיעה על החלטתם לרכוש את כרטיס הטיסה מחברה זרה, גם אם מחיר כרטיס הטיסה היה יקר יותר (57.6% ).
מהסקר עולה כי ציבור הצרכנים מעוניין לקבל מידע על נתיבי הטיסה , ו- 83% מהנשאלים מאמינים כי תפקידו של סוכן הנסיעות הוא לעדכן אותו בנתיב הטיסה, כולל מעבר מעל מדינות עוינות, גם אם הצרכן לא שואל על כך.
 
עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות אומר כי ממצאי הסקר מעלים כי נתיבי  הטיסה של חברות התעופה, מהווים מידע חשוב בעיניי רוב ציבור הצרכנים. מנכ"ל המועצה חושב  כי סוכנויות הנסיעות יידעו את לקוחותיהן כאשר נתיב הטיסה המתוכנן עובר מעל מדינה עוינת, על מנת לאפשר ללקוחות לשקול ולהחליט באם לבחור בחברת תעופה שטסה בנתיב זה. בחירה חופשית היא זכות בסיסית של צרכן,מוסיף עו"ד פלג,והיא מתקיימת רק כאשר נחשף בפני הצרכן מלוא המידע הרלבנטי לקבלת ההחלטה.